czwartek, 3 stycznia 2019

Krzysztof Zajas - Wiatraki



„W tej krainie obcy ginie” to napis ze słupskiego muru, wykorzystany w powieści kryminalnej przez autora, który jasno ukazuje klimat, w którym będziemy się poruszać podczas czytania. Lucjan Bałyś – podkomisarz krakowskiej policji zostaje wysłany na konferencję na Pomorze. Wplątuje się przypadkiem w sprawy miejscowych gangsterów, ale pomaga też lokalnym stróżom prawa rozwiązać zagadkę okrutnych morderstw. Coś jednak idzie nie tak i na pomoc wyrusza Inspektor Krzycki… Po ciąg dalszy sięgnijcie sami do Wiatraków – Krzysztofa Zajasa.


Książka zasługuje na wyróżnienie chociażby za styl, w jakim została napisana. Krzysztof Zajas jako profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego zna się na rzeczy. Szczegółowe opisy miejsc przenoszą nas w centrum wydarzeń, stoimy ramię w ramię z naszymi bohaterami. I pomimo, iż część wymienianych miejscowości jest wymyślona, ma się wrażenie, że po wyciągnięciu mapy znajdzie się dokładne współrzędne. Prócz tego książka zahacza o wiele zagadnień życiowych –przyjaźni i zdrady, molestowanie oraz zmowa milczenia pomiędzy miejscową ludnością. 
 
"To co ukrywasz, wcale nie znika, tylko Cię potem prześladuje. Człowiek żyje z brzemieniem niewypowiedzianych słów."
 
 "Wojna wyzwala w człowieku zło. […] wojna ze zwykłego zjadacza chleba robi zbrodniarza i nie ma na to siły. Jak codziennie widzisz naokoło, że bezkarnie zabija się drugiego i zabiera mu jego dobytek, to prędzej czy później się skusisz."

alt

 Panowie Bałyś i Krzycki nie po raz pierwszy pojawiają się w twórczości Krzysztofa Zajasa. Z informacji które uzyskałam, są również bohaterami trylogii grobiańskiej. Postacie są przedstawione w sposób, który nie pozostawia niedopowiedzeń i nie trzeba się martwić nieznajomością innej serii. 


Nie zaskoczyła mnie ta książka. Od początku miałam przeczucie, że to będzie petarda! I nie pomyliłam się ani trochę. Jest tam wszystko czego potrzebowałam – wciągająca historia i nietuzinkowi bohaterowie. A do tego akcja toczy się w województwie pomorskim, za co każda książka od razu dostaje plusa. Bez nudnych przerywników i wywodów. Od pierwszych stron autor trafia w mój humor. Żałowałam, że książka tak szybko mi przeleciała przez palce. Już nie mogę się doczekać dalszych losów duetu stróżów prawa. Mam nadzieję, że książka osiągnie sukces, bo w pełni na to zasługuje.

 alt

Jest to kolejny egzemplarz, który trafił do mnie z portalu www.czytampierwszy.pl . Dzięki temu portalowi każdy, kto lubi czytać książki i dzielić się swoją opinią znajdzie coś dla siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zgadnij Kto - Chris McGeorge

"W wieku jedenastu lat Morgan Sheppard rozwiązuje zagadkę niespodziewanej śmierci swojego nauczyciela matematyki. Mimo że wyglądała...

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl